torsdag 2 april 2009

Det var en kommentar till en annan blogg

... men lägger upp den här med...


Fick en tanke när jag läste en blogg i dag, jag har rätt många kilon att ta, och kom att tänka på Du är vad du äter.. Jag tror att Annas grej hon gör i slutet är bra, då när hon kommer in med godis, Öl eller vad som nu varit den stora "boven" i deltagarnas liv på en bricka med lika många kilo som de gått ner... tror det är bra speciellt när man behöver ta som jag 30-35 kg, då känns inte de 6 som jag tagit nu år så mycket det är ju liksom så många kvar... men om jag skulle ta 6 kg Godis skulle det vara både mycket och tungt... lättare att fatta att 6 kg också är bra...
Vet att min Konsulent för många år sen sa... gå hem och stoppa så många liter mjölk som ni tagit bort i en ryggsäck och bär på en dag... det är först när vi omvandlar, den vikt vi tagit till något mer konkret som vi lättare förstår vad vi lyckats med... våra hjärnor behöver lite hjälp på vägen...

Keep Up the good Work...

1 kommentar:

  1. Här har du receptet på tonfiskgratängen :) mums
    http://lillrompan.wordpress.com/2009/02/04/tonfiskgratang/

    kram

    SvaraRadera