söndag 15 mars 2009

Blää... hemsk lördag kväll, men rätt låt vann iaf

Imorgon är det vägning och ångesten är hög...

I går var det fest... vi åt tacos, det är bra mat, mycket sallad... men självklart ska jag äta förmycket bara för att det är gott... Drack ett glass vin, Cola (vanlig som jag egentligen inte ens tycker om) och åt massa godis... så dålig disciplin. Blir så arg på mig själv när jag inte kan lyckas hålla mig borta utan alltid faller för frestelserna... jag kan ju slå vad om att vågen kommer ha gått upp imorn...

Så i dag gör jag helt fel och väljer att knappt äta, men jag klarar det inte jag kan inte äta massa mat i dag, jag åt så det räcker och blir över i går... skulle gå ut på en lång promenad men det började regna hur sugen blir man då på promenad? inte alls, helt rätt så är det... blev en stund i trädgården men nu är jag inne och ska laga mat till mig och sambon... blir Kassler, Broccoli och pasta "låda" helt okej och lagom många points med... så det känns bra...

Funderade på att "passa" på vågen imorn, men eftersom jag knappt kan hålla mig under veckorna kommer jag inte försöka hålla mig imorn utan får leva med det sura äpplet och kämpa vidare under nästa vecka...

Senare idag ska jag lägga upp vecka 12s matsedel, den är redan gjorde vilket känns skönt...

Nu ska jag ställa mig vid spisen *ler*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar